8th Symphony

En fortsättning...
It is currently Thu Sep 09, 2010 8:08 am

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 110 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Vi spelar Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura!
PostPosted: Mon Jul 19, 2010 10:53 am 
Galen Kyckling

Grymt! All out of bubblegum!

Anywhatyyy, vi behöver en ny sida känns det som.

Snipe bitches! :hf:

Profile  

PostPosted: Mon Jul 19, 2010 3:32 pm 
Temp-bannad

Går det att sätta henne?

Profile  

PostPosted: Mon Jul 19, 2010 4:08 pm 
Galen Kyckling

Världens bästa dåliga exempel wrote:
Går det att sätta henne?

Va?

Varning: Nu varnar photobucket om att min månatliga bandvidd kan komma att överskridas inom den närmsta framtiden. Någon som vet något bra alternativ att ha som backup?

Profile  

PostPosted: Mon Jul 19, 2010 5:29 pm 
Temp-bannad

Lord Bamse wrote:
Går det att sätta henne?

Va?

Varning: Nu varnar photobucket om att min månatliga bandvidd kan komma att överskridas inom den närmsta framtiden. Någon som vet något bra alternativ att ha som backup?

Går det att ha köttslig relation med doktorkvinnan?

Profile  

PostPosted: Mon Jul 19, 2010 6:24 pm 
Galen Kyckling

Lord Bamse wrote:
Går det att sätta henne?

Va?

Tror inte det. Man är begränsad till en alvbrud man träffar senare i spelet, och glädjeflickorna i den stora staaden. Eventuellt fanns det två alvbrudar but I digress. Eftersom vi är teknologist kommer vi inte bereda plats för någon av dem i vår grupp. Är redan cappad och det kostar 4 CP att skaffa en ny slot.

Profile  

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 6:03 am 
Galen Kyckling

Imageshack finns alltid. Jag vet inte om det är någon bandbreddsgräns där.

Profile  

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 11:45 am 
Har för mycket fritid

I skogen söder om borgmästarens slott finns ett monster av något slag. Slåss med det.

Och så ska vi ju självklart skrämma den upproriske borgmästaren till lydnad. Banditer kan vi slå ihjäl ändå.

and my Hardy's too

Profile  

PostPosted: Tue Jul 27, 2010 2:06 pm 
Temp-bannad

Lord Bamse wrote:
Lord Bamse wrote:
Går det att sätta henne?

Va?

Tror inte det. Man är begränsad till en alvbrud man träffar senare i spelet, och glädjeflickorna i den stora staaden. Eventuellt fanns det två alvbrudar but I digress. Eftersom vi är teknologist kommer vi inte bereda plats för någon av dem i vår grupp. Är redan cappad och det kostar 4 CP att skaffa en ny slot.

Värdesätter du karaktären före potentiellt ligga? dåligt! :(

Profile  

PostPosted: Wed Jul 28, 2010 11:21 am 
Galen Kyckling

4 nya pistoler eller en sängkamrat? Valet är enkelt.

Profile  

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 9:34 pm 
Galen Kyckling

Såååeee. Hur går det? :3

Profile  

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 9:53 pm 
Galen Kyckling

Sessionen är spelad och bilderna tagna. Bara bildbehandling och uppladdning kvar.

Profile  

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 11:22 pm 
Galen Kyckling

Lord Bamse wrote:
Sessionen är spelad och bilderna tagna. Bara bildbehandling och uppladdning kvar.

Bara så du vet så gillar jag din LP. Det är lätt en av de bästa som gjorts på forumet

Profile  

PostPosted: Sun Aug 01, 2010 12:47 am 
Galen Kyckling

Tack!

Kom för övrigt precis på att jag glömde att göra en observation som jag tänkte på när jag spelade: Teknofoben Jongle Dunne skickar ett telegram till sin kontakt i Dernholm för att låta honom veta att vi tänker titta förbi. Ytterligare en av de där små stämningsbyggande detaljerna som gör Arcanum så tilltalande!

Profile  

PostPosted: Mon Aug 02, 2010 3:16 pm 
Galen Kyckling

Chapter IV: A Taxing Errand (sic!) - Though Not Without Advantageous Effects!
21-28 februari 1885

Välkomna tillbaka! Var var vi? Ja just det! Efter den långa resan till Black Root kliver Warren Cork och hans glada anhang in på det behagfulla värdshuset Annabelle's Galley. (Black Root är en hamnstad, och stadens kapitalister utnyttjar detta till max i kampen om turisternas hjärtan och guldmynt.) (Och ja, alla såna skyltar i hela spelet går att highlighta för att få se vad affärer och andra anläggningar heter. De markeras då också på stadskartan, så att man lätt kan hitta dem senare. Inte en dålig ide, som ni kommer att förstå när vi når Tarant...)
Image

Vi konverserar lite med mannen bredvid oss i baren.
Image

Han visar sig vara en äventyrare precis som vi, och vill gärna att vi håller ett öga öppet efter hans unge lärjunge, som kommit på irrvägar. Sedan skyndar han iväg mot sina egna äventyr.
Image

Efter att vi friskat upp oss lite svänger vi förbi stadens smed.
Image

Han visar sig ha ett öde inte olikt vårt eget! Som tack för att vi låtsas vara intresserade av hans patetiska liv får vi ett par högkvalitativa stridshandskar av dvärgmodell! Dessutom passar vi på att köpa en till kopparring. (Varför? Håll ut gott folk!)
Image

Längre ner på samma gata har en uppfinnare sin verkstad.
Image

Av honom köper vi en kondensator. Han har tyvärr bara en i lager, annars skulle vi med glädje köpa sex stycken.
Image

Äntligen!
Image

Före...
Image

(Ring på finger.)
Image

...och efter!
Image

Uppiggade av elektricitetens fördelaktiga effekter traskar vi raskt ner till ett lite finare hus där vägen svänger tillbaka in mot staden.
Image

Där bor en gammal änka (säkert rik) som är orolig över sin son. Hon nämner ingen belöning för att leta rätt på killen (som antagligen bara glömt eller tröttnat på henne), men det är ju underförstått.

Längre norrut ligger borgmästarens snitsiga villa. Han har minsann inte sparat på krutet! Eller skattepengarna.
Image

Han är inte alls sugen på att betala skatt till kung Praetor, och har till råga på allt allierat sig med Tarant! Skandal! Inte för att vi egentligen bryr oss, men vi har ju ett jobb att göra. Han antyder att han kanske skulle vara mer samarbetsvillig om vi hjälper honom få tillbaka sin silverdolk. Off we go...

På väg ut ur borgmästarens hem ser vi en halvling stå och skräpa nere vid vattnet. Iklädd bara ett höftskynke! Nyfikna går vi och tar reda på vad hans problem är.
Image

Hans problem är uppenbarligen att han är en referens till Sagan om Ringen. Men gåtor är ju alltid kul, så vi spelar med.

Efter den lilla episoden traskar vi vidare genom stadens centrum (som jag helt glömde att ta kort på, men våra äventyr kommer att föra oss tillbaka till Black Root i sinom tid) och passar på att ta en titt på den berömda hamnen på vägen. Inga dåliga små roddbåtar de har här. Mmm...
Image

Norr om staden hittar vi precis som borgmästaren trodde en bunt tjuvar och banditer.
Image

D'ak Taan är en sensibel typ, men tror ni inte att han skickar oss på ytterligare ett ärende i utväxling mot dolken! Detta börjar likna den låten av Hasse Alfredson... Vi gör en fetch-quest i en fetch-quest i en fetch-quest! Fetch-Quest-Fest!

För att lugna ner oss efter dessa dumheter letar vi upp halvlingens kompis som han pratade om. Han häckar en bit västerut från banditernas läger.
Image

Mer gåtor! Men shit vad den här grabben tar sig själv på allvar.

Vi fortsätter rakt norrut mot den tredje och sista gåtfyllda mini-personen. Du kan fortfarande vända om blahblah.
Image

Image Image Image

Lätt som en plätt! Oooh en belöning! En... sten? Right.
Image

Nu när vi har fått dagens portion av ockulta ritualer återupptar vi jakten på giftmakaren. Vi finner honom i huset bredvid uppfinnarverkstaden.
Image

Han är först lite orolig över att hans kraftfulla dekokter kan komma i orätta händer, men vi lugnar ner honom.

Vi kubbar tillbaka till D'ak Taan, som är mycket nöjd och gärna ger oss dolken och lite annat sorterat krimskrams i betalning. Virgil verkar inte uppskatta vårt sinne för affärer, typiskt religiöst fjoms!
Image Image

XP-mätaren vet dock bättre än Virgil och ser till att levla upp oss till nivå 7 som belöning för vårt utsökta val av karriär. Vi lägger vår CP i persuasion, som vi inte har förbättrat på ett tag.
Image

Vi återvändar till borgmästaren i triumf!
Image

Han låter sig övertalas, och överlämnar till våra pålitliga tassar en kista med guld!
Image

Vi traskar återigen ut på Black Roots gator och stöter på en kille som ser ganska kompetent ut. Han har något vi vill ha...
Image

Herkemer Oggdoddler (ni hörde rätt! Herkemer Oggdoddler!) är full av nostalgi och berättar gärna om kriget mellan Tarant och Cumbria. Vi lyssnar artigt medan vi funderar på om kunge Praetor har en snygg dotter och om hon kan tänkas vara imponerad av vår stora kista med guld. Herkemer förstår vårt lidande och erbjuder sig att träna upp vår förmåga med eldvapen i gengäld. Ja, han tar ut en administrativ avgift på 500 guldmynt också, men det är bara en formalitet. Väl?

Vårt avtryckarfinger blir allt spänstigare! (Det kanske vi också skall nämna för Praetors dotter?)
Image

Jahapp, med merparten av våra ärenden i Black Root avklarade bestämmer vi oss för att ta och hälsa på den här Liam Cameron, uppfinnare utan respekt för sin mor.
Image

Att resa genom Cumbrias skogar på natten är inte att rekommendera för veklingar, men inga arter är för utrotningshotade för Warren Cork! Kites är väl dessutom nästan intelligenta, så det kan ju inte räknas som djurplågeri?
Image

Det är mitt i natten när vi anländer vid Liam Camerons lilla stuga i skogen, men det lyser inbjudande från fönstret, så han har uppenbarligen inte försvunnit.
Image

Eller jaha? Här var det tomt som i ett ork-huvud. Bäst vi rotar lite bland killens personliga prylar!
Image

En dagbok. Virgil klagar inte så det måste vara dubbelt ok att läsa den.
Image

Image

Image

Image

Kistan vid foten av sängen är låst, och jag är inte särskilt väl bevandrad i dyrkandets konst, så vi lirkar lite försiktigt med våra knytnävar. (Såhär i efterhand kom jag dock på att Virgil ju har låsdyrknings-förmågan.)
Image

Loot! En rot, lite pengar, diverse läkemedel, en magisk... rulle? Samt en manick av något slag. Verkar vara prylen Liam skriver om i sin dagbok.
Image

Vi följer stigen som leder från Liams hus mot sydost.
Image

Vi följer stigen som leder från Liams hus mot sydväst.
Image

Vi stöter på en magisk portal omgiven av mystiska varelser! Usch! Vi viker av från stigen och smyger närmare från ett annat håll. Varelserna ser synnerligen otrevliga ut! (OOC: De är fullständigt out of our leage. Skjutvapen är som sagt inte det kraftfullaste såhär tidigt i spelet.)
Image

Fråga mig inte hur, men Liams antimagi-manick kan med fördel användas på avstånd. Portalen slår igen med ett mystiskt magiskt ljud, och alla de hemska varelserna dör på fläcken. Praktiskt.
Image

Detta hjältedåd förser oss med level 8, vars CP vi omedelbart placerar i karisma. Två poäng till i karisma ger oss en ny follower slot.
Image

Vi går tillbaka längs vägen mot Liams hus, och finner densammes illa tilltygade kropp. Ajaj! Fru Cameron kommer inte att bli glad.
Image

Resan till Black Root förflyter utan missöden; vi går genast till fru Camerons hus.
Image

Hon reagerar som väntat, men vad skall man göra? Hylla honom som en hjälte såklart! Då blir hon på lite bättre humör och ger oss en Chapeu of Magnetic Inversion! Spelets stiligaste huvudbonad!
Image

Vi levlar igen! Zoom! Vi investerar vår CP i nästa ritning i firearms-trädet: Repeater Rifle! (Tyvärr något hypad; den har hög attack speed, men låg skada och accuracy, och den äter två bullets per avfyrning. Men nästa steg är Hushed Revolver, som vi skall ha mycket roligt med när den stunden kommer.)
Image

Vi är nu klara för vår återfärd mot Dernholm. Kan inte säga att entusiasmen är stor, men vi har ju ett jobb att göra (eller har vi? se nedan), och det var en del saker vi glömde att styra upp när vi var där senast.
Image

Kära dagbok...
Image

Image

Image

Åh nej! Nu är vi här igen! Nu tusan tar vi och styr upp skiten.
Image

Image Image

Ah, se där, som ny!
Image

Vår skönhet är återställd!
Image

---

Nästa kapitel: Dernholm redux! Familjetragedier! En mystisk gnom! (På riktigt denna gång.) Ett mystiskt tempel ute i skogen! (Kanske.) En sista session av tramsande på landsbygden innan vi reser till huvudstaden för att påbörja vårt äventyr på allvar! (Utan tvekan.) Missa ej!

---

Tamtatam! Det är dags för: Ett moraliskt val! Det kan inte ha undgått er att Warren Cork numera är den lyckliga (om än tillfälliga) ägaren av en kista fylld med guld. Idén är ju att vi skall överlämna den till kung Praetor av Cumbria och därmed erhålla ära och berömmelse och antagligen fler fåniga uppdrag. Men det är också fullt möjligt att sälja kistan för närmare 2000 guldmynt. Det skulle vara synnerligen hjälpsamt; våra medarbetare Virgil och Jayna är inte särskilt välutrustade för tillfället. Det är nu upp till er om Warren väljer den smala (och förvisso mer XP-fyllda) vägen, eller om han skall ge efter för frestelsen att köpa nya svärd och skor till sina trogna kamrater!

Profile  

PostPosted: Mon Aug 02, 2010 4:20 pm 
Galen Kyckling

Åh. Bästa LP nånsin tror jag. :D

Jag röstar på att ge skatten till kungen. Man vet aldrig när det är bra att ha en kung som polare.

Profile  

PostPosted: Mon Aug 02, 2010 4:26 pm 
Galen Kyckling

Jag tycker XP.

Och den där hatten är fantastisk. Jag vill ha en. :)

Profile  

PostPosted: Mon Aug 02, 2010 4:51 pm 
Temp-bannad

Lord Bamse wrote:
Tamtatam! Det är dags för: Ett moraliskt val! Det kan inte ha undgått er att Warren Cork numera är den lyckliga (om än tillfälliga) ägaren av en kista fylld med guld. Idén är ju att vi skall överlämna den till kung Praetor av Cumbria och därmed erhålla ära och berömmelse och antagligen fler fåniga uppdrag. Men det är också fullt möjligt att sälja kistan för närmare 2000 guldmynt. Det skulle vara synnerligen hjälpsamt; våra medarbetare Virgil och Jayna är inte särskilt välutrustade för tillfället. Det är nu upp till er om Warren väljer den smala (och förvisso mer XP-fyllda) vägen, eller om han skall ge efter för frestelsen att köpa nya svärd och skor till sina trogna kamrater!

Klart vi ger dom till rojaliteten, det är tack vare våran goda moral (se ; chans för att få doppa och sprida vår säd i dom högre skikten av hierakin) som vi är där vi är nu, och fan heller om vi ska låta lite guld stå i vägen för en chans att gifta in sig i en aristokratisk familj!

Skit i guldet, ge det till den rättmätiga ägaren knugen.

Profile  

PostPosted: Mon Aug 02, 2010 5:39 pm 
Har för mycket fritid

Eftersom du slösade bort en massa pengar på Oggdoddler (håller man med honom har jag för mig man slipper betala), är vi i akut behov av pengar. Sälj kistan.

and my Hardy's too

Profile  

PostPosted: Mon Aug 02, 2010 7:30 pm 
Har för mycket fritid

XP är alltid viktigare!

Profile  

PostPosted: Mon Aug 02, 2010 7:33 pm 
Galen Kyckling

Heh, känner att det blir mycket powergaming och lite rollspelande, men er önskan är min lag, och jag hoppas kunna lattja lite mer senare när mina relevanta stats är maxade.

Profile  

PostPosted: Mon Aug 02, 2010 9:46 pm 
Har för mycket fritid

powergaming är det enda sättet att spela 8)

and my Hardy's too

Profile  

PostPosted: Wed Aug 04, 2010 5:43 pm 
Galen Kyckling

Den här LPn gör min dag bättre :)

Och sälj guldet vafan

Profile  

PostPosted: Wed Aug 18, 2010 5:05 pm 
Galen Kyckling

*still alive-bump*

Update är på väg, ge det några dagar. Skall utforska vad som händer med spelet nu när jag har mycket större skärm, kan bli heltokigt, kan bli super.

Slängde in ett index i förstaposten för att hålla er på gott humör!

Profile  

PostPosted: Wed Aug 18, 2010 10:01 pm 
Temp-bannad

Lord Bamse wrote:
*still alive-bump*

Update är på väg, ge det några dagar. Skall utforska vad som händer med spelet nu när jag har mycket större skärm, kan bli heltokigt, kan bli super.

Slängde in ett index i förstaposten för att hålla er på gott humör!

:3

Profile  

PostPosted: Fri Aug 20, 2010 1:31 pm 
Galen Kyckling

:mrfeenne:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 110 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC